Koleksi Ucapan Selamat Hari Raya Aidilfitri 2020 / 1441H

Koleksi Ucapan Selamat Hari Raya Aidilfitri 2020 / 1441H




Harta yang paling berharga adalah kesabaran. Rakan yang paling setia ialah amal. Ibadah yang paling indah ialah keikhlasan. Identiti tertinggi ialah iman. Pekerjaan yang paling sukar ialah memaafkan. Mohon maaf zahir dan batin, Selamat Hari Raya Aidilfitri.

Selamat Hari Raya Aidilfitri 1441 H. Semoga Allah SWT menjadikan kita semua sebagai hamba-hambaNya yang kembali kepada fitrah.


Tiada kata seindah ungkapan kemaafan, tiada perbuatan seindah memberi kemaafan, kini hati akan dibersihkan, tanpa noda dan kotoran, Selamat Hari Raya Aidilfitri. Mohon maaf zahir dan batin.


Takbir telah berkumandang. Memecah keheningan malam. Mengungkap rasa syukur kepada-Nya. Esok pagi menyambut Hari Raya Aidilfitri. Selamat Hari Raya Aidilfitri. Taqabbalallahu Minna Wa Minkum.


Senja Ramadan beranjak pergi, berganti fajar Syawal di pagi hari, membawa cahaya kedamaian di penghujung Ramadan, menebar berkah di hari kemenangan. Selamat Hari Raya Aidilfitri. Taqabbalallahu minna wa minkum. Minal aidin wal faizin


Dalam kerendahan hati, ada ketinggian budi. Dalam kemiskinan harta, ada kekayaan jiwa. Hidup ini terasa indah jika ada kemaafan. Selamat Hari Raya Aidilfitri. Maaf zahir dan batin. Taqabbalallahu Minna Wa Minkum


Aku tidak memintamu untuk menjadi awan, karena aku takut kamu akan mendung. Aku juga tidak memintamu untuk menjadi bunga, karena aku takut kamu akan layu. Aku hanya memintamu untuk memaafkanku setulus hati. Selamat Hari Raya Aidilfitri, mohon maaf zahir dan batin.


Jiwa-jiwa kembali putih seakan lahir kembali. Jutaan syukur bergema di langit Ilahi. Semoga kemenangan ini menjadi kemenangan yang hakiki. Selamat Hari Raya Aidilfitri. Maaf zahir dan batin


Pantun Hari Raya
Mawar indah harum mewangi,
Aromanya menyentuh hati nurani,
Ucapan ini sebagai pengganti diri,
Selamat Hari Raya Aidilfitri


Ucapan Selamat Hari Raya Covid-19
Meskipun wajah tak mampu bersua,
Meskipun tangan tak saling menjabat,
semoga coretan kata ini mampu menjadi jambatan di hari penuh kemenangan.
Taqabbalallahu minna wa minkum.
Minal aidin walfaizin.



Waktu mengalir deras bagaikan air. Ramadan yang suci akan segera berakhir. Untuk salah yang pernah kubuat, khilaf yang pernah terucap, pintu kemaafan selalu kuharap. Selamat Hari Raya Aidilfitri.


Mata sering salah menatap,
mulut sering salah berucap,
hati sering salah menganggap,
dengan niat yang tulus dan suci
saya mengucapkan mohon maaf zahir dan batin
Selamat Hari Raya Aidilfitri


Ya Rabbi, berkatilah umur kami hingga Ramadhan di tahun depan. Sucikanlah hati kami untuk bisa memaafkan saudara kami. Taqabalallahu minna wa minkum.




Sumber dengan terjemahan : https://www.liputan6.com

Post a Comment

Previous Post Next Post