Manfaat memakai stoking semasa tidur

Manfaat memakai stoking semasa tidur 

Memakai sarung kaki semasa tidur boleh membantu seseorang tidur lebih lena kerana kaki yang lebih sejuk menyempitkan saluran darah dan peredaran darah yang jauh lebih rendah. 


Memakai sarung kaki meningkatkan aliran darah ke kaki dan kehilangan haba melalui kulit, yang membantu menurunkan suhu teras badan. Akibatnya, seseorang boleh tidur lebih cepat.


Pemanasan kaki menggunakan stokin semasa tidur dalam persekitaran yang sejuk didapati mempunyai kesan positif terhadap kualiti tidur. Ia dikaitkan dengan lebih mudah tidur, masa tidur yang dipanjangkan dan pengurangan tempoh terjaga semasa tidur. 


Tapi jika cuaca panas, memang tidak selesa berstoking. Ini tidak bermakna tidak memakai stokin adalah tidak baik, ia bergantung pada keselesaan anda. 


Pemakaian stoking langsung tiada kaitan dengan masalah seperti “angin masuk”, terutama bagi wanita yang baru melahirkan anak. Tidak perlu mengugut wanita untuk memakai stoking. 


Pemakaian stoking ada juga keburukan, kepada siapa yang ada masalah jangkitan kulit, kali luka atau berkurap tidak perlu memakai stoking. Stoking yang kotor juga boleh menyebabkan jangkitan kulit dan bau busuk yang menggangu orang lain




Sumber :

https://www.facebook.com/1712327752390423/posts/pfbid02UjrUYSjSPPsJSdMFMeQiBZmt7HsUarB6n3cGxSuL7pPXUdAJv25JpqNnJYEhr66Hl/?mibextid=Nif5oz




Post a Comment

Previous Post Next Post